مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مشکلات پا چگونه تشخیص داده می‌شوند ?

در اغلب موارد یک معاینه بالینی ساده وجود دارد . این کار معمولا ً شامل بررسی دقیق نشانه‌هایی مانند تورم , ترکیب با یک امتحان کوچک برای کار است . گاهی اوقات این کار مفید است که فرد از بالا و پایین برود تا ببیند در طول فعالیت‌های مربوط به وزن چه اتفاقی می‌افتد .

برای درد پا کم‌تر معمول است که به آزمایش خون یا تصویربرداری نیاز داشته باشد ( برای مثال , اشعه ایکس یا سونوگرافی ) .

چندین نوع ورم مفاصل مانند آرتروز و ورم مفاصل ایجاد می‌شود .

استئوآرتریت زانو می‌تواند روی هر مفصل زانو تاثیر بگذارد . استئوآرتریت یک مشکل مزمن است که ممکن است باعث درد و ورم ناشی از مفاصل و مفاصل شود و همچنین می‌تواند باعث بزرگ شدن استخوان شود. در حالیکه افراد مسن‌تر می‌شوند , آرتروز نیز می‌تواند با تغییر شکل پاها ارتباط داشته باشد که ممکن است باعث درد شود .

آرتروز غالبا ً بر مفصل پنجه بزرگ تاثیر می‌گذارد . این اتصال محکم‌تر خواهد شد و دامنه حرکت کاهش خواهد یافت . اغلب استخوان‌ها به علت رشد بیش از اندازه استخوان جدید , بزرگ و گره خورده می‌شوند . این تغییرات ممکن است همراه با یک برآمدگی ( یک برآمدگی در کنار مفصل پنجه بزرگ ) باشد . همچنین ممکن است متوجه یک برآمدگی ( یک برآمدگی در کنار نوک انگشت کوچک ) باشید .

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که استئوآرتریت در ناحیه قوس پا بیشتر از قبل رایج است . آرتروز نیز می‌تواند در مچ پا توسعه یابد , اما معمولا ً به دنبال آسیب یا آسیب قبلی به مفاصل التهابی طولانی‌مدت است . آرتروز در پاها اغلب همراه با آرتروز در مفاصل دیگر است .

درمان بیشتر مشکلات پا با پیدا کردن کفش که اتاق بیشتری دارد و با از دست دادن وزن در صورت افزایش وزن کمک می‌کند . تعدادی از درمان‌های خاص نیز می‌توانند کمک کنند .

کلینیک حکیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۰۹
متخصص ارتوپدی فنی

شایع‌ترین نوع بریس در درمان اسکولیوز ایدیوپاتیک چیست ?

بریس , بریس میلواکی , و بریس خمش چارلستون اغلب برای درمان اسکولیوز ایدیوپاتیک استفاده می‌شوند . مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کیفیت زندگی برای میلواکی و بوستون بالاتر از بریس های چارلستون است . برای بیشتر منحنی‌ها , بریس بوستون در جلوگیری از پیشرفت , به همان اندازه که با میزان کمتری عمل جراحی تعریف می‌شود , موثرتر به نظر می‌رسد . به نظر می‌رسد که میزان جراحی برای بریس های چارلستون در مقایسه با گروه میلواکی و بوستون تقریبا ً برابر است . بیش‌ترین اختلاف در نتیجه در منحنی‌های نوع iii کینگ نشان‌داده شده‌است . منحنی‌های نوع i و ii نتایج نسبتا ً یکسانی با بنده‌ای چارلستون و بوستون دارند . اغلب این مهاربندها برای منحنی‌های با ارتفاع کم‌تر از t8 هستند . بریس میلواکی بهترین استفاده برای منحنی‌های با مدل apex است . گام‌های اخیر در توسعه سیستم‌های کششی بند با استفاده از مبدل‌های متصل به تیرک بوستون صورت‌گرفته است . این سیستم‌های کششی امکان استفاده بهینه از تنش کششی را فراهم می‌آورند, بنابراین بیمار ممکن است بهترین منحنی را همراه با کاهش در پیشرفت منحنی به دست آورد .

مقدمه : بریس میلواکی با طراحی و تنظیم شده‌است .

 روش کار : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی دو سوکور بر روی بیماران مبتلا به اسکولیوز ایدیوپاتیک صورت گرفت . تجربه بالینی با بریس باعث بهبود بسیاری , هم در طراحی خود و هم به شیوه مورد استفاده آن شده‌است . با این حال , مطالعه کمی به رابطه بین نیروهای غیر فعال یا از طریق عمل ماهیچه‌ای اختصاص داده شده‌است , اگرچه پذیرفته شده‌است که این نیروها عامل اصلی در هر اصلاحی هستند .

بریس میلواکی یک دستگاه مکانیکی پیچیده است که با کفی با مشخصات پایین , مانند بریس بوستون و ارتز جدید بیمارستان ارتوپدی نیویورک که تنها نیروهای غیر فعال را تامین می‌کند , متفاوت است . بریس میلواکی می‌تواند به خوبی نیروهای عرضی را اعمال کند ( بلانت و moe ) . از این بریس میلواکی می ‌توان برای اصلاح انحناهای مجرد , دوبل و سه‌گانه استفاده کرد .

کلینیک حکیم



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۰
متخصص ارتوپدی فنی

روش درمان کیفوز متوقف‌کردن پیشرفت منحنی و جلوگیری از بدشکلی است . پزشک شما چند چیز را در هنگام تعیین درمان برای kyphosis در نظر خواهد گرفت ، از جمله : سن child's و سلامت کلی تعداد ساله‌ای رشد باقی مانده ، نوع of روش درمان Nonsurgical درمانی برای بیماران با postural kyphosis توصیه می‌شود . همچنین برای بیمارانی با Scheuermann's kyphosis توصیه می‌شود که منحنی‌های کم‌تر از ۷۵ درجه دارند .

عملیات Nonsurgical ممکن است شامل : مشاهده . پزشک شما ممکن است توصیه کند که به سادگی بر روی منحنی نظارت داشته باشد تا مطمئن شود که بدتر نمی‌شود . ممکن است از کودکتان خواسته شود که به خاطر بازدیدهای دوره‌ای و اشعه‌های ایکس تا زمانی که او کاملا ً رشد کرده باشد .

اگر این منحنی بدتر شود یا دردناک شود ، دیگر درمان دیگری لازم نیست .

درمان فیزیکی . تمرین‌های ویژه می‌توانند به تسکین درد کمر و بهبود وضعیت بدنی از طریق تقویت عضلات شکم و پشت کمک کنند . تمرینات خاصی نیز می‌توانند به کشش عضلات عقب ران و تقویت مناطق بدن کمک کنند که ممکن است با کشش ستون فقرات تحت‌تاثیر قرار بگیرند .

داروهای ضد التهاب nonsteroidal ( NSAIDs ) . NSAIDs ، از جمله آسپرین ، ایبوپروفن و naproxen می‌توانند به تسکین درد کمر کمک کنند .

Bracing . Bracing ممکن است برای بیمارانی با Scheuermann's kyphosis که هنوز در حال رشد هستند توصیه شود . نوع خاص نگه داری و تعداد ساعات در روز باید به شدت منحنی بستگی داشته باشد . پزشک شما مفصل را به طور منظم تنظیم خواهد کرد چون این منحنی بهبود پیدا می‌کند. به طور معمول ، بریس تا زمانی که کودک به بلوغ اسکلتی برسد و رشد کامل شود ، پوشیده می‌شود .جراحی جراحی جراحی اغلب برای بیماران با kyphosis مادرزادی توصیه می‌شود .

همچنین ممکن است برای بیماران تجویز شود : بیمارانی با Scheuermann's kyphosis که بیش از ۷۵ درجه از بیماران مبتلا به کمردرد حاد را دارند که با fusion درمان nonsurgical بهبود نیافته است ، روش جراحی است که معمولا ً برای درمان kyphosis مورد استفاده قرار می‌گیرد .

اهداف ترکیب ستون فقرات عبارت است از: کاهش درجه منحنی جلوگیری از هر پیشروی بیشتر در طول زمان ، درد کمر را کاهش دهد ، اگر در حال حاضر باشد

اطلاعات بیشتر در وبسایت حکیم کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۰
متخصص ارتوپدی فنی

انواع of ( extremity پایین ) انواع مختلفی برای قسمت‌های مختلف بدن و نشانه‌ها وجود دارد . گاهی اوقات , orthoses نیز به عنوان میله یا میله یا نوار کناری نامیده می‌شوند . در میدان orthotic , fior & GENTZ متخصص در قسمت پایین است . معمولا ً بین orthoses برای بیماران مبتلا به paralysis و orthoses آسودگی وجود دارد .

در ادامه ، انواع مختلفی از orthoses را که نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند ، خلاصه کردیم .

AFO ( Ankle فوت ) یک AFO نیز پای پایین و یا قوزک پا نامیده می‌شود . مفصل در the فرض می‌کند که عملکرد مفصل مچ پا و یا آن توابعی که پا قادر به انجام آن نیست ، دیگر قادر به انجام آن نیست ( بلند کردن ) .

An حداکثر تا زانو بالا می‌رود ، اما آن را پوشش نمی‌دهد . بسته به نیازمندی‌ها ، an یا preproduced یا سفارشی ساخته شده‌است . احتمالات ارایه‌شده توسط مشترک orthosis از اهمیت قطعی برخوردار است . این دستگاه می‌تواند اثر بلند بالایی داشته باشد، روی dorsiflexion ( امتداد پا به سمت درشت‌نی قرار گیرد ) و کف پا کف پا ( flexion پای پیاده به سمت زمین ) .

KAFO ( زانو Ankle زانو ) یک پایش زانو تا زانو روی زانو گسترده شده‌است . فوکوس بر روی مفصل استفاده‌شده در ارتفاع زانو است .

آن‌ها به قطعات متحرک ، قفل‌شده و اتوماتیک زانو تقسیم می‌شوند . مفصل همیشه با توجه به نشانه‌های patient's انتخاب می‌شود . KO ( orthosis زانو ) یک زانو orthosis فقط زانو را می‌پوشاند . برخلاف to یا AFO ، هیچ مفصل در حد قوزک پا وجود ندارد .

orthoses زانو به منظور حفاظت و تسکین مفصل زانو به کار می‌روند . در نتیجه درد زانو می‌تواند به طور قابل‌توجهی تسکین یابد . نشانه‌ها حاکی از آن هستند

انواع دیگر اصطلاحات orthoses که در ارتباط با قوزک پا به کار گرفته می‌شوند می‌تواند گیج‌کننده باشد . اغلب آن‌ها ویژگی‌های AFO's را بیشتر با جزییات توصیف می‌کنند . با این حال ، هیچ تعریف روشنی وجود ندارد . در اینجا می‌توانید یک مرور کلی از رایج‌ترین اصطلاحات پیدا کنید .

DAFO ( AFO پویا ) ankle Dynamic ( AFO Reaction ) Rigid with ( Floor AFO ) orthosis با foot ventral PLS ( hinged Spring ) AFO با فنر برگ behind the ( Posterior orthosis ) ankle SMO ( Solid orthosis ) Supramalleolar orthosis می‌تواند دارای خواص دینامیکی باشد .

کلینیک طب فیزیکی حکیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۰۸:۵۷
متخصص ارتوپدی فنی