مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

استفاده از یک اندام مصنوعی

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۳ ق.ظ

وقتی یک بازو یا ته دیگر قطع می‌شود و یا از دست می‌رود ، یک دستگاه مصنوعی یا مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در توان‌بخشی ایفا کند . برای بسیاری از مردم ، یک عضو مصنوعی می‌تواند تحرک و توانایی مدیریت فعالیت‌های روزانه را بهبود بخشد و ابزار لازم برای مستقل ماندن را فراهم کند .

قطعات و انواع prostheses

انواع مختلفی از prostheses وجود دارند که برای عملکرد طراحی شده‌اند - - و در بسیاری از موارد شبیه بازوی طبیعی ، پا ، دست و یا پا هستند . اگرچه طراحی‌های متفاوتی وجود دارند ، اما اغلب قسمت‌های مشابهی دارند . این موارد عبارتند از:

حفره‌ای که در آن کنده درخت قطع‌شده به آن می‌خورد،

تعلیق ، که دست مصنوعی را روی تنه درخت نگه‌داشته است ،

شفت

پا ، دست و قلاب

پوششی برای ظواهر آرایشی

سوکت اغلب با کف یا سیلیکون برای حفاظت از تنه درخت صورت می‌گیرد . هم چنین جوراب‌های مخصوص برای اطمینان از تناسب مناسب و بهبود راحتی از میان کنده می‌شوند .

در زیر برخی از رایج‌ترین انواع of آورده شده‌است :

ادامه تحصیل

تو می تونی دوست داشته باشی

پا و پای پایین . تعدادی از پاهای مصنوعی برای شبیه‌سازی عمل یک پای طبیعی پس از قطع پای تا زانو در دسترس هستند . حداقل یک پروتز پای به پا در دسترس ، توسط یک ریزپردازنده کنترل می‌شود . آن از بازخورد از سنسور برای تنظیم حرکت مشترک استفاده می‌کند و راه رفتن کارآمدتر و کاهش خطر افتادن را کاهش می‌دهد .

پا با زانو . برای قطع عضو بالای زانو ، دست مصنوعی هم مفصل زانو و هم قوزک پا دارد . در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مچ پای مصنوعی ، پای و مدل‌های زانو وجود دارد . برخی از ابزارهای کنترل سیال یا هیدرولیک که به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت پیاده‌روی خود را تغییر دهند ، استفاده می‌کنند . برخی دیگر از قطعات کامپیوتری استفاده می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد تا هنگام راه رفتن تنظیمات زمان واقعی سریع انجام دهد .

بازو و دست . قدیمی‌ترین و رایج‌ترین بازوی مصنوعی استفاده‌شده با حرکات و یراق مخصوص خودش و مهار آن است که در شکل هشت در پشت و زیر بازوی دیگر گسترده شده‌است . بقیه از باتری قابل شارژ برای اجرای موتورهای کوچک در دست مصنوعی استفاده می‌کنند . این باتری قدرت گرفتن را بهبود می‌بخشد .

انتخاب و استفاده از یک Prosthesis

تعدادی از عوامل در انتخاب یک پروتز دخیل هستند . آن‌ها شامل موارد زیر هستند :

محل و سطح قطع عضو

شرایط عضو باقی مانده

سطح فعالیت شما ، به ویژه برای پای مصنوعی یا پای مصنوعی

اهداف و نیازهای خاص تان

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به وبسایت کلینیک ارتوپدی فنی حکیم سری بزنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۵
متخصص ارتوپدی فنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی