مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

پای مصنوعی

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۰ ق.ظ

 

پای مصنوعی 

پای مصنوعی در پاسخ به پاهای مصنوعی افراد با سبک زندگی فعال‌تر معمولا ً یک پای پاسخگوتر را ترجیح می‌دهد . یک پای پاسخ دینامیک برای افرادی ایده‌آل است که می‌توانند سرعت راه رفتن , تغییر جهت تغییر سریع یا راه رفتن را تغییر دهند . در طول چرخه پیاده‌روی , ذخیره و انرژی آزاد در طول چرخه پیاده‌روی با جذب انرژی در بدنه طی فاز " رول - over " و سپس بازگشت به یک حس ذهنی از فشار برای فرد , ذخیره می‌شود . علاوه بر این , آن‌ها دامنه طبیعی حرکت و راه رفتن متقارن تری را فراهم می‌کنند . برخی از مشخصه‌های پاسخ دینامیکی یک طرح اسپلیت - انگشت است که پایداری را با تقلید از حرکات معکوس و معکوس مچ پا و پا افزایش می‌دهد .
راحتی و پاسخگویی یک پایش پویا همچنین می‌تواند فرد را به پیشرفت از سطح فعالیت متوسط به سطح فعالیت بالاتر تشویق کند , با توجه به احساس طبیعی پیاده‌روی با این نوع پای مصنوعی . علاوه بر این , برخی از پاهای پاسخ دینامیکی برای کاهش نیروها و تنش ضربه بر روی پای و پای سالم نشان داده شده‌اند .

microprocessor فوت با کنترل microprocessor فوت ( MPC ) یک گروه نسبتا ً جدید از اجزای مصنوعی است . این اجزای پا / قوزک دارای سنسورهای دارای کنترل کامپیوتر هستند که اطلاعات را از دست فرد و محیط اطراف برای تطبیق با نیازهای مختلف پردازش می‌کنند . براساس اطلاعات دریافتی از سیگنال‌های ورودی ، این پردازشگرها ، یک الگوریتم ، یا مجموعه‌ای از قواعد را اعمال می‌کنند تا در مورد این که چگونه قوزک پا یا پا باید در هر وضعیتی واکنش نشان دهد ، تصمیم‌گیری کنند . The به قسمت‌های مختلف دست مصنوعی دستور می‌دهد تا تابع مورد نظر پای پیاده را تولید کند . مچ پای کنونی MPC از انواع مختلفی از حسگرها ، از جمله حسگرهای زاویه قوزک پا ، accelerometers ، gyroscopes و سنسورهای گشتاور استفاده می‌کند . The در این سیستم‌ها سیگنال‌های ورودی را می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند که چطور مچ پا را تعیین کنند ، چگونه مقاومت میرایی را در مچ پا قرار دهند ، و چگونه یک موتور قوزک پا را در طول مرحله ایستادن حرکت دهند ( ۱ ) .
شکل ۱ : عملکرد برجستگی یک پا microprocessor ( منبع : oandp.org ) بزرگ‌ترین مزیت بالقوه یک سیستم MPC پا پا ( منبع : OANDP.ORG ) بزرگ‌ترین مزیت بالقوه یک سیستم MPC ankle / پایش بر روی پای مصنوعی دیگر , توانایی ارتقا یافته برای واکنش به موقعیت‌های محیطی مختلف با ارائه ویژگی‌های مکانیکی مختلف و یا alignments برای بهبود تعادل و تحرک کاربر است . به عنوان مثال , پای مصنوعی non به خوبی روی زمین هموار و هموار کار می‌کنند ; با این حال , آن‌ها توانایی محدود تری برای تغییر خواص مکانیکی یا هم تراز کردن هنگام پیاده‌روی بر روی شیب و یا سایر سطوح غیر یکنواخت دارند . پاهایتان قدرت نیروی محرکه را در طول ambulation برای افزایش قابلیت پیاده‌روی در زمان واقعی فراهم می‌کنند . برخی مدل‌های خاص عبارتند از نرم‌افزار و همچنین گزینه‌های اتصال به دستگاه‌های تلفن همراه از طریق تلفن هوشمند و یا برنامه‌های کامپیوتری . این کار به کاربر و کاربر اجازه می‌دهد تا عملکرد مچ پا را به فعالیت‌های مختلف تطبیق دهد , به تنظیمات ورودی و زمان‌بندی ورودی کمک کند و یا ویژگی‌های خاصی را روشن یا خاموش کند . تمام این عملکردها تجربه فردی بیشتری را توسط کاربر فراهم می‌کند .
هدف نهایی این گروه از پاهای مصنوعی ، تقلید از کارکرده‌ای پای انسان است . با این حال ، دستگاه‌ها در توانایی خود برای جا دادن به همه محیط‌های متفاوت هستند و در نتیجه تا حدی که در آن اقامت می‌تواند به دست آید ( ۲ ) . اگر چه این نوع پاها می‌توانند حرکات پای و قوزک به طور اتوماتیک را هماهنگ کنند اما مستقیما ً با بدن ارتباط برقرار نمی‌کنند . پای مصنوعی که توسط مصنوعی یا مصنوعی تامین می‌شود به باتری ، حسگرها ، موتورها و محرک‌ها نیاز دارد . به علاوه ، بخش‌های الکترونیکی مرتبط با سیستم‌های microprocessor آن‌ها را more از همتایان منفعل خود می‌سازد . بسیاری نباید در آب و یا در محیط‌های بسیار خاکی یا کثیف استفاده شوند . به خاطر قطعات اضافی مورد نیاز به اضافه ریزپردازنده ، آن‌ها اغلب بیشتر از پای مصنوعی دیگر را وزن می‌کنند . کاربران ممکن است متوجه کلیک مکانیکی و صدای پای مصنوعی به عنوان the extrapolates باشند و جنبه‌های مختلف قوزک یا پای خود را تنظیم کنند . در نهایت ، سطح بالاتر فن‌آوری و طراحی پیچیده این طبقه از پاهای مصنوعی به این معنی است که آن‌ها احتمالا ً گزینه‌های گران‌قیمت تری در بازار خواهند بود .

کلینیک حکیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی