مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

درد پا و علت آن

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹ ق.ظ

مشکلات پا چگونه تشخیص داده می‌شوند ?

در اغلب موارد یک معاینه بالینی ساده وجود دارد . این کار معمولا ً شامل بررسی دقیق نشانه‌هایی مانند تورم , ترکیب با یک امتحان کوچک برای کار است . گاهی اوقات این کار مفید است که فرد از بالا و پایین برود تا ببیند در طول فعالیت‌های مربوط به وزن چه اتفاقی می‌افتد .

برای درد پا کم‌تر معمول است که به آزمایش خون یا تصویربرداری نیاز داشته باشد ( برای مثال , اشعه ایکس یا سونوگرافی ) .

چندین نوع ورم مفاصل مانند آرتروز و ورم مفاصل ایجاد می‌شود .

استئوآرتریت زانو می‌تواند روی هر مفصل زانو تاثیر بگذارد . استئوآرتریت یک مشکل مزمن است که ممکن است باعث درد و ورم ناشی از مفاصل و مفاصل شود و همچنین می‌تواند باعث بزرگ شدن استخوان شود. در حالیکه افراد مسن‌تر می‌شوند , آرتروز نیز می‌تواند با تغییر شکل پاها ارتباط داشته باشد که ممکن است باعث درد شود .

آرتروز غالبا ً بر مفصل پنجه بزرگ تاثیر می‌گذارد . این اتصال محکم‌تر خواهد شد و دامنه حرکت کاهش خواهد یافت . اغلب استخوان‌ها به علت رشد بیش از اندازه استخوان جدید , بزرگ و گره خورده می‌شوند . این تغییرات ممکن است همراه با یک برآمدگی ( یک برآمدگی در کنار مفصل پنجه بزرگ ) باشد . همچنین ممکن است متوجه یک برآمدگی ( یک برآمدگی در کنار نوک انگشت کوچک ) باشید .

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که استئوآرتریت در ناحیه قوس پا بیشتر از قبل رایج است . آرتروز نیز می‌تواند در مچ پا توسعه یابد , اما معمولا ً به دنبال آسیب یا آسیب قبلی به مفاصل التهابی طولانی‌مدت است . آرتروز در پاها اغلب همراه با آرتروز در مفاصل دیگر است .

درمان بیشتر مشکلات پا با پیدا کردن کفش که اتاق بیشتری دارد و با از دست دادن وزن در صورت افزایش وزن کمک می‌کند . تعدادی از درمان‌های خاص نیز می‌توانند کمک کنند .

کلینیک حکیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۷
متخصص ارتوپدی فنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی