مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

مجله ارنوپدی فنی

مقالات و پژوهشهای مرتبط با ارتوپدی فنی

درمان کیفوز

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

روش درمان کیفوز متوقف‌کردن پیشرفت منحنی و جلوگیری از بدشکلی است . پزشک شما چند چیز را در هنگام تعیین درمان برای kyphosis در نظر خواهد گرفت ، از جمله : سن child's و سلامت کلی تعداد ساله‌ای رشد باقی مانده ، نوع of روش درمان Nonsurgical درمانی برای بیماران با postural kyphosis توصیه می‌شود . همچنین برای بیمارانی با Scheuermann's kyphosis توصیه می‌شود که منحنی‌های کم‌تر از ۷۵ درجه دارند .

عملیات Nonsurgical ممکن است شامل : مشاهده . پزشک شما ممکن است توصیه کند که به سادگی بر روی منحنی نظارت داشته باشد تا مطمئن شود که بدتر نمی‌شود . ممکن است از کودکتان خواسته شود که به خاطر بازدیدهای دوره‌ای و اشعه‌های ایکس تا زمانی که او کاملا ً رشد کرده باشد .

اگر این منحنی بدتر شود یا دردناک شود ، دیگر درمان دیگری لازم نیست .

درمان فیزیکی . تمرین‌های ویژه می‌توانند به تسکین درد کمر و بهبود وضعیت بدنی از طریق تقویت عضلات شکم و پشت کمک کنند . تمرینات خاصی نیز می‌توانند به کشش عضلات عقب ران و تقویت مناطق بدن کمک کنند که ممکن است با کشش ستون فقرات تحت‌تاثیر قرار بگیرند .

داروهای ضد التهاب nonsteroidal ( NSAIDs ) . NSAIDs ، از جمله آسپرین ، ایبوپروفن و naproxen می‌توانند به تسکین درد کمر کمک کنند .

Bracing . Bracing ممکن است برای بیمارانی با Scheuermann's kyphosis که هنوز در حال رشد هستند توصیه شود . نوع خاص نگه داری و تعداد ساعات در روز باید به شدت منحنی بستگی داشته باشد . پزشک شما مفصل را به طور منظم تنظیم خواهد کرد چون این منحنی بهبود پیدا می‌کند. به طور معمول ، بریس تا زمانی که کودک به بلوغ اسکلتی برسد و رشد کامل شود ، پوشیده می‌شود .جراحی جراحی جراحی اغلب برای بیماران با kyphosis مادرزادی توصیه می‌شود .

همچنین ممکن است برای بیماران تجویز شود : بیمارانی با Scheuermann's kyphosis که بیش از ۷۵ درجه از بیماران مبتلا به کمردرد حاد را دارند که با fusion درمان nonsurgical بهبود نیافته است ، روش جراحی است که معمولا ً برای درمان kyphosis مورد استفاده قرار می‌گیرد .

اهداف ترکیب ستون فقرات عبارت است از: کاهش درجه منحنی جلوگیری از هر پیشروی بیشتر در طول زمان ، درد کمر را کاهش دهد ، اگر در حال حاضر باشد

اطلاعات بیشتر در وبسایت حکیم کلینیک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۱
متخصص ارتوپدی فنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی